Kreativan roditelj = maštovito dete



Deci su potrebne igračke.
Deci su potrebne knjige.
Deci je potrebno vreme napolju.


Ali ima dana kada deca najviše uživaju da rade nešto zajedno sa roditeljima.

Znate one rukice koje privlače stolicu u kuhinji na kojoj će stajati rame uz rame sa vama, da vam pomognu kada ste u najvećem haosu, pravite prženice ili pohujete tikvice? Ili znate one radionice u vrtiću, kada sedite na malim stolicama i pomažete mu da zalepi lišće na valjak od toaletnog papira i napravi sovicu?


E pogledajte im okice u tom momentu. One traže vreme sa nama.

Pred nama su godišnja doba koje nam ne dozvoljavaju da budemo napolju onoliko sati koliko smo navikli. Dane moramo začiniti kreativnošću kako rutina ne bi postala monotonija. 

Škola - vrtić - parkić - prodavnica - prijatelji, baka, deka, tetka - domaći - crtanje - lego - autići i lutkice...šta dalje?

Dok sam imala jedno dete moja kreativnost, izmišljanje, pravljenje svega i svačega bilo je veoma često. To su bili projekti koji su uvek imali edukativan karakter i ciljeve, od razvijanja sitne motorike, do razvijanja kreativnosti, koncentracije, moždanih sinapsi. Sve samo da razvijam dete. Moš misliti?! On je to nekad prihvatao, nekada nije, nekada je to išlo u drugom smeru, ali moj cilj je uvek bio jasan: provoditi kvalitetno vreme sa detetom (i pride ga razvijati i učiniti jelte pametnijim).

Međutim, sa drugim detetom to nije tako. Nije baš moguće podmiriti sve obaveze, a onda biti kreativan. Umor je glavni neprijatelj kreativnosti.  Ali, često se setim uradi sam projekata koje sam radila sa prvencem. Ponekad me mališan sam navede ili se onako najslađe dovuče do mene i pozove me na igru. Razoružana, ostavljam seckani luk na dasci, ubrusom brišem suze, perem ruke i krećem u novu avanturu sa njim.

Previše obaveza ne dozvoljava mamama da budu toliko kreativne, ali zato su tu mame blogerke koje su pokrenule desetomesečni projekat u okviru kojeg će svaki blog u toku narednih deset meseci dati svoje kreativne predloge igara sa decom. Ideja je krenula od bloga Kasijobebaa predloge možete svaki mesec pratiti na blogovima:

Mi samo danas pravili:


"Planete za luster"

Kupila sam loptice od sunđera koje se uglavnom koriste za novogodišnje ukrase. Dovoljne su tri dimenzije: za velike, srednje i manje planete Sunčevog sistema. 
M je uglavnom sve sam bojio. Preciznost ovde nije potrebna, naprotiv, što šarenije - to bolje, samo ukoliko su prave boje u igri.


Velike planete: Saturn, Jupiter
ako neđete četvrtu dimenziju kuglica Neptun i Uran su sledeći, ja nisam imala, pa su oni stali u isti koš sa Zemljom, i Venerom.
Najmanje planete su Mars i Merkur.

Boje

Saturn - narandžasto - žuti,
Jupiter - crveno - crno - narandžasto na pruge,
Neptun - plavi sa crnim momentima,
Uran - zeleni,
Zemlja - plavo - zelena po kontinentima,
Venera - plava,
Mars - crven,
Merkur - sivi.

Vema jednostavno. Sunce sam napravila od najveće kuglice, narandžasto - žute i ponegde crvene boje.

Onda sam ubadala kukice, vezala konopcem na luster i voila: 




Hvala Kasijobebi na inspiraciji. 

Pratite i druga kreativna rešenja na stranicama pomenutih blogova, a ja ću vas redovno obaveštavati o novim postovima na Facebooku

6 comments :

  1. Sjajan tekst, odlična ideja!
    Jedva čekam da vidim šta nam sve spremate, mi smo se malo olenjili sa tim kreativnim projektima. Dule je čistunac, ne zanima ga crtanje, bojenje, pravljenje... Pa se brzo obeshrabrim. Možda dobijem neku ideju koju mogu prilagoditi njemu i njegovim željama. Veliki pozdravi, podrška, čitamo se i igramo se!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala na podršci! Sledeći mesec je kuhinja i ja pripremam jedan recept gde se rukice ne prljaju! Čitamo se naravno :)

      Delete
  2. Odlicna ideja. Da nauce nesto o planetama, a posle imaju i lep ukras u sobi!

    Samo da te zamolim da ispravis ime mog bloga u Aleksandra Birta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prepravila ; Jedva čekam i vaše naredne radove!

      Delete
  3. Vau! Zadivljena sam! Sjajna ideja.
    Mi smo pre neke 2 godine bili u fazi svemira i radili smo neke kreativne stvarčice (nešto sam stavila na sajt, nešto nikad nisam stigla). Uglavnom, to je kao tema vrlo zanimljiva i širokih mogućnosti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno! Sad ću da prečešljam i tvoju arhivu :)

      Delete